Професія – 8229Лаборант хіміко-бактеріологічного аналізу

Кваліфікація – лаборант хіміко-бактеріологічного аналізу 2-й розряд

Сьогодні існує безліч самих різних лабораторій при медичних, освітніх та інших приватних або державних організаціях. І основною робочою силою там є лаборанти. Ці фахівці проводять дослідження і експерименти в різних напрямках. Наприклад, у сфері охорони здоров’я працює лаборант хіміко-бактеріологічного аналізу. 

Завдання та обов’язки. Готує проби до випробувань і аналізів. Проводить лабораторні випробування зразків сировини, вати на вміст вологи, визначення поглинальної здатності, капілярності. Проводить різноманітні хіміко-бактеріологічні аналізи води, харчових продуктів, сировини, напівфабрикатів і готових виробів під керівництвом лаборанта вищої кваліфікації. Визначає за кольором дозрілість тростини. Проводить аналіз на вологість і засміченість тростини.

Повинен знати: порядок відбирання та оформлення проб; основні властивості матеріалів; сировини і напівфабрикатів, які підлягають аналізу; призначення лабораторного устаткування і правила поводження з ним.

Кваліфікаційні вимоги. Повна загальна середня освіта та професійна підготовка на виробництві, без вимог до стажу роботи. 

Вимоги до індивідуальних–психологічних особливостей

Кожна професія висуває певні вимоги до індивідуально-психологічних якостей людини. До індивідуальних особливостей фахівця лаборанта хіміко-бактеріологічного аналізу належать:

  • спостережливість;
  • високий рівень здатності до розрізнення кольорів;
  • нюхова і тактильна чутливість;
  • аналітичні та математичні здібності;
  • точна зорово-моторна координація на рівні рухів кистей рук;
  • хороша зорова пам’ять;
  • акуратність, охайність;
  • педантичність, скрупульозність у роботі;
  • здатність швидко приймати важливі рішення;
  • терплячість, вимогливість до себе та робітників;
  • схильність до лабораторної (дослідницької) роботи.

Ринок праці

Попит на фахівців з лабораторних досліджень на ринку праці на даний час зростає. Як працівники працюють на підприємствах охорони здоров’я, сільського господарства, промисовості, торгівлі, як викладачі та майстри виробничого навчання з професії – в навчальних закладах.